::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Monday, March 15, 2010

::: Separuh Jiwaku Pergi :::

Salam bersiaran...


monday blues???...aku nang dah dalam keadaan monday blues dah..it seems like everyday nang blues jak...semangt ku lamak tok semakin hari  semakin fragile...x tauk apahal...kali immune sistem ku maok diupdate kali...lately ku asa ku x tauk dah arah tuju my career...aku main redah jak apply apa2 jak ku tangga n melimpas depan aku tapi aku still asa terumbang ambing.......dah last month ku dapat berita gumbira....dapat keja kat ICATS as lecturer di sia..dah resign dah pun...but then ku reject offer ya  and still stay dictok juak...tpi time molah kptsan ya...aku x teragak2 n kptsan aku ya adalah tepat.....benalah kata urg mun ragu2 mun da masalah ka n bengong2...kiblatlah arahnya....alhamdulillah ku asa ku polah kptsan yang tepat...


then last saturday ku gi sit exam MTEST..maok apply KPLI nak jadi cekgu cekgi....initilly aku nang semnagt segala..but then camne ka...aku terpadah dgn auntie ku..n nya through her facial expression...nya seems not supportive with my plan ekot KPLI (misalan dapatlah)...then aku dahlah time tok atiku mala fragile jak2 lalu lah mcm down...aku x tauk pahal...mungkin nya saudara rapat bah then bila nya nunjuk kan mcm ya aku lalu terpikir 2 3 2 3..tapi sepatutnya org yg kuat n yakin x sepatutnya terkesan dengn apa2 dugaan betol x...now aku x maok pikir kan gilak anggap ya as cabaran jak...huhu.....


orang boleh padah apa jak..pokok pangkalnya kita yang rasa..nasehat yang bersesuain kita terimak..yang mendownkan..endahkan ajak....:)



3 comments:

flo... said...

ram...boh pikir glak...
ada jereki kta ada la lak..
mek pun kdg down byk jak org x support mek...
take it +ve jak la..huuhuhu....;P

Khairul Onggon said...

relax2kanlah minda and all the best utk ktk.. gud luck :)

RaMa-RaMa Fareeza said...

Tg Kiko n Kaljis..