::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, November 23, 2010

::: There Always be a first time :::

Salam bersiaran semua....
Pernah x ktk org rasa down dengn dirik sendiriK?
(*mestilah pernah oi)
mestilah pernah kan....
rasa x yakin dgn diri sendirik...
then rasa sedih dgn dirik sendirik...
then rasa rendah dirik....
then mulalah membandingkan dirik sendirik dgn org lain.....

tapi aku yakin mun kita berada atau switch place di tempat org belum tentu kita akan selesa berada di tempat org ya....
(*kenaklah dengn kau sebenarnya wahai si rama2?)
sebenarnya aku maok meluahkan perasaan....
aku stress and tension dgn kerja aku....
(*aku tauk ada org lebih stress and tension agik)
aku adalah sejenis spesis yang afraid with unknown things....
I am nervous with new thing that i have to handle for the first time.....

(*kenak kau berperasaan demikian wahai si rama2?)
aku rasa aku jenis terlalu memikirkan hasil nya....
dimana hasil tersebut harusslah terbaik dari ladang....
aku sering diulit oleh kestressan ku walhal...
memang menjadi lumrah apa2 kerja kita handle sik semuanya akan berjalan dgn lancar.....
mesti ada limitation nya kerana...
kita manusia biasa.....

then satu lagik sifat ku yang seterusnya menyebabkan dirik sendirik bergelumang dgn ketensionan yang panjang ialah....
aku terlalu memaksa dirik....
contohnya kerja ya mesti submit pada certain date....
aku paksa juak dirikku untuk siapkannya walhal aku ada handle keja lain juak yang membutukan perhatian ku n perlu disiapkan segera juak....
sesungguhnya aku nang xpat meet the date....
akhirnya aku x siap juak....
owh benda yalah sangat2x menakutkan aku....
aku terlalu memikirkan n sedaya upya untuk memuaskan semua pihak...
sedangkan dalam dirikku bergelumang denagn bermacm2 perasaan yang menyakitkan dirik aku sendirik....

tapi kelazimannya ialah....
bila due date tiba, pasti akan siap juak.....

tapi kinek tok aku dah berfikir sedalam2nya...semasak2nya...sehangus2nya....
aku sedar walopun aku multi-tasker tapi aku tetap ada limitation....
aku sik boleh terlalu memaksa diri sendirik...sehingga dalaman aku juak yang tersiksa....
aku mesti lebih berani berkata sesuatu demi aku sendiri..sebab aku tok jenis menerimak jak apa org berik pada aku.....
dan yang penting dalam pekerjaan ku dan di dalam menjalani kehidupan seharian....
aku dah berkata2 dalam dirik ku pun...
aku hanya maok melakukan yang termampu...sebab yang termampu itulah yang terbaik dari diriku......

owkeyh ya jak luahan perasaan ku utk hari tok...
dah x maok sedih2 gik...
coz Life is too short to be wasted....
tata and take k semua...

4 comments:

Faizal n Fashitah said...

Setiap urang ada limitationnya. Boleh maksa dikpun, tapi perlu tauk sengan ney max kita. Jangan dipaksa2 bila dah sampei tahap over max.. lak kin stress kitak lak bah :)

RaMa-RaMa Fareeza said...

FnF: thank q for your advise..hehhe yalah kmk x maok stress gik..botak palak lak....

Khaisya said...

mena padah pakcik faizal ya... kmk salu juak mikir kdak ya.. apa pun, iboh stress gilak..kelak berkerut dahi ktk..mena pdh mek tok.. keja dlm suasana yg tenang adalah satu cara awet muda(pandey lah kmk tok nk merik teori sekati mesen...)..heheh..

RaMa-RaMa Fareeza said...

Khairul antasha: thank q for your comfort words...aok kmk x stress gik..sikit2 jak..mena padah ktk lak berkerut cepat tua...dahlah kmk ber 'aim' nak awet muda tek....hehhe