::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, May 5, 2010

::: Janji tinggal Janji :::

Salam bersiaran...
kali tok entri ngerepak sikit...
bukan x bersyukur...cuma rasa terkilan....
mcm biasalah kesah sepet durjana...
this month tek mek org nerimak incentive...aku nang x maok berharap lebeh2 lak aku sedeh gik...then nang benalah sangkaan aku...sikit jak ku dpt utk bghn special study yg aku involve...ermm
aku rasa terkilan n sedih coz mcm x setara n berbaloi jak incentive yg ku terimak dgn apa yg dah ku polah ngn study tok...mun papa jadi nang nyawa ku nyawa kartun jak..
cdak durjana tok nanglah x pikir safety pekerja hanya berjanji manis di mulut jak..ria padah aku akan dapt quite handsome tetapi x handsome pun...
tapi plz lah..hargailah pekerja jangn anggap tenaga n komitmen kita tok bernilai 50 sen...
pasya lak da papa projek suhnya aku trabeling sorang2 xda technician pake nolong aku...bencik nyawa  ku...bukan aku manjak ka apa or x independence tapi aku nang pelukan org...tangn ku bukan ada 4 mahupun sepuluh...
last week jemat gi sibu...aku gi lah kat area telok selalo...kat sia ada ladang kelapa sawit...
aku nak gi ngabas sawmill kat sia...aduh banyk nya pekerja indon kat sia...bukan nak prejudis ka apa dgn cdaknya tetapi aku datang sia lalu cdak nang x kalak nangga urg jak..cuak nyawa ku..molah kerja pun x tentu di weweet cdak..jungur muncung2 mintak chiummm...eee takut....
dahya bila nak kuar ke jalan utama towkey sawmill suh salah sorang pekerjanya anta aku k motosikal..cuak nyawa ku mikir bukan2...dlm ati Tuhan jak tauk...
nasib xda papa...dahlah sia ladang kelapa sawit, aku lalulah teringt berita nok bukan2...eeee
mintak jauh n nauzubillah...
yahhh ada x dak durjana ya tauk apa dilalui pekerjanya...mungkin nok di endure aku tok x sesusah atau x segaban urg lain tp ku asa boss harusslah menghargai kita..sebb titik peluh kita nyumbang kpd periuk nasik dak bos juak....
geram nyawa atiku...tambah2 ku nangga uncle somet ya nang mendapat privillege yg x sepadan ngn pekerjaan nya...rasa nak spray ngn pesticide jak sometnya ya sak berguguran layu mcm bunga2 chenta misha omar...
saba banyak2 jak aku tok..saba sukor...urg lain lebeh susah gik dr kita.....

No comments: