::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Thursday, September 13, 2012

::: #43 Saya Ke Lawas Okayy :::

Hi Semua,

Yah bila mood saya tok dah rajin nak update blog, sampe kesekian tiga kalinya akak update okay....Ramadhan lepas, saya ke Lawas, Sarawak atas urusan kereja. Fes time saya menjejakkan kaki ke bumi Lawas (*yahhh palitt tanah ke daie cepattt)...Kecik n tenang ajak tempatnya....Kali tok urusan kerja telah membawa kami (*ayat skema seyyy) ke Palm Oil Mill....

Before that, flight saya n partner in crime saya ms Lulu ke Miri terlebeh dahulu dari kuching, then ambik connecting flight dr Miri ke Lawas. Sesampe di sia telinga akak pekakkkkk kedua-duanya okayyy...Ya Rabbi...sabar jaklah....client kakar pun dengar sik dengar jak....then terus memulakan tugas....

Sekejap jak kerja kmk duak setengah hari jak (*sengaja tak duak ya ngabis cepat, sebab nya duak ya nak berjalan hahaha). Then, mintak tolong client turunkan dekat pasarnya. So as usual, explorelah kmk duak Bandar Lawas ya. singgah di pasar beli ole-ole sikit. aku sempat menyembat garam bukit and ikan tahai bersambal....seyes sedap ikan tahai bersambal ya...nyesal indah aku x beli banyak-banyak. Xpa ada rezeki pergi Lawas lagik, ku sempat banyak-banyak.

Times up. kmk duak pun terus bergegas ke epot. Dari pasar Lawas ke epotnya dekat sahaja. x sampe 10 menet. Epotnya macam epot di Mukah.kecik saja. Tapi di bandar Lawas ya agak susah ckit untuk dapatkan teksi. Kenak tunggulah.

Itu saja update ku...sila lah layan gamba-gamba di bawah ;)

At Palm Oil Mill

At Pekan Lawas

At Lawas Airport






4 comments:

Miyami said...

sik pegi lawas. kelak mok juak g cnun tp sikda org k abas.. sightseeing jak lah ow.. :)

RaMa-RaMa Fareeza said...

Mieyna: hehe xda papa glak di sia. But oklaa...jangn sik pernah singgah. By the way Lawas sangat dekat dgn sabah

mimie said...

apa yg menarik kat lawas yea?

RaMa-RaMa Fareeza said...

mimie: lawas kecik jer.tp yang specialnya dekat dengan sabah.boleh naik bas dgn tambang sebnyak rm20 *kalo tak silap, dah boleh terus ke KK, Sabah. Daerah sabah yg paling dekat dengan Lawas ialah Sipitang, Sabah.