::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Thursday, July 8, 2010

::: Cinta Monyet Ku :::


Salam bersiaran...
pake menunggu waktu lunch hour..tiba2 terkenang kesah mensia marek waktu zaman gik sekolah dolok...

entri tok ada ingga sikitt..tapi maok juak ku rakam ngkah lam blog...

Tahun 1999 tek..
form 2 time ya...
awal tahun masuk kelas..tanggalah muka sorang2...huhu..kawan2 sekelass maseh sama...
tiba2 terpandang ku seorang wajah baru di kelasss ku...ku beriklah senyuman ku tek tanda perkenalannn..chewahhh...nya senyum kat aku balit...tpi tiba2 senyumm ku mcm maok tetak jak sebb sumthing wrong ku diat kat pakaiann sekolahnya...
uiii seksi sekali...nangnya makhluk tuhan paling seksi dlm kelass ku tek...
sebab 1st time dlm sejarah persekolahan ku, baruk ku temu nemiakk pake suar pendekkk sekolahhhh, nang rare lah kat pandangan mataku...pendeknya nang atas lututlah...
mun miak sekolah rendah k suar pendek xda hal..tapi nya dah bejur2 besar bah....miak sekolah menengah bah...(sori xda gamba miak sekolah menengah k suar pendek aku dah carik kat google tek)

Note Interfrem: Juju harap ko baca entry tok heheh
sampe cekgu nilit debah meja madah camtok dengannya
"uit...seksi"
aku apa gik menggila tetak dekatnya..heheh (keji eyhh)
oh aok...aku namakan budak tok sbg L..

hari berganti hari... siang berganti malam...chewah..dah setahun ku sama kelas ngnnya..nya oklah boleh embak kelakar..lepas ya tek..kmk org terpisah...
masa form 3 till form 5 x sama kelas....

Tahun 2002 tek...
time form 5...
tiba2 aku didatangi kawan ku..si S, dr kelas lain which sama kelas ngn si L tek... 

nya madah si L kim salam nya padah mataku kacak..(euww realitinya x lah, aku bermata empat ok)..
hehe aku hanya senyum berbasa basi jak....
pasya beberapa hari kemudian nak..

si S ngagak aku gik ngembak buku autograf
nya madah si L suh aku isik sak lepas aben pom 5 dpt berkontek2 gik..
si L kim salam lagik..
aku senyum2 jak hehe..xda perasaan

pasya beberapa hari kemudian si S dtg gik 
(nang posmen yang taatlah si S tok jadi messenger si L)
Si S madah si L nak berjumpa ngn aku lepas balit sekolah ari ya juak dekat bus stop..
akupun pa gik, haaaaa
nang asa nak san buyan aku bila ku tauk si L tek mendam perasaan kat aku sejak pertama kali bertentang mata chewahhh..masa form 2 dolok..
waaaa aku takuttt time yaaa
gelisah aku sehari2 ya menanti loceng sekolah berbunyi..takut takut...
cun2 ari ya aku nang blit pake bas... mak ku xpat ambikku...
cheng2 then 12.40 pm pun menjelma n locenggg berbunyi...
dup dap dup dap jantung ku...aku x pernah da pengalamn yg sedemikian rupa bah...
sengaja ku slow2 berjalan...then tiba2 baruk teringt ada perjumpaan puteri islam petang ya..apa gik aku teruss gi suro bersembunyi di sia...hehhe

Note interfremm: aku x pernah pun masuk persatuan puteri islam..masa kat u lok usrah pun ku mala eskep...jaik eh aku...
sayup2 kejauhan ku mengintai melalui penjan suro sekolah ku..
the ku diat si L ya sedang menanti penuh khusyuk kemunculan aku...
lamak ku bertapok kat suro ya...
last2 jarum jam menginjak ke angka no 3...maok x maok trpaksa juak ku gagahkan kaki ku ke bus stop...
n si L maseh juak setia di sia....
lalu blink blink matanya nangga aku..waa aku takut..
tiba2 sayup pandangan ku kat bulatan haji kipali bas no. 14 muncul...
huiyeaaa..teruss ku cepat2 melangkah ke dalm perut bas ya n tinggal si L ya mantak2 n x sempat nya meluahkan perasaan kat aku tekk...
fuhh lega rasa ku...
tetapi dlm pada ya....
aku rasa bersalah...kejamm nya aku..
tpi aku x pernah ada situasi mcm ya bah...aku x pernah berisik admire ka apa....jd aku takutlah...
then ku tekad dlm ati ku aku mesti mintak maaf dgn si L esok arinya...

then, esok hari pun menjelma...awal ku sampe sekolah teruss ku carik si S...
nanyak ne si L..
then si S madah si L lom dtg..
then gelisah aku suku ari ya nunggu time rehat...
dah time rehat tek aku crik si L lagik...then si S madah si L x datang sekolah...

waaa aku bersalah....
nak dijadikan cita bena (seyes ku x bulak)
si L x dtg sekolah seminggu
rupa2nya nya demam..
aku amat bersalah glak2..

Nota interfrem yang seriuzzz: To si L, just in case awak baca entry saya tok..saya mintak maaf banyak2..segal peristiwa tok sy lalu x berkesempatan nak mintak maaf...sy takut sy xpat elak rasa takutt ya..sy rasa gik miak kecik time ya..lom ready gik nak menghadapi kejadian2 nak di ajak bergerekk...

last2 hari berganti hari tamatlah kamus hidup aku n kawan2 ku di alam persekolahan...
nunggu result SPM gik...

tahun 2002/2003
semasa penungguan tersebut...aku xdalah nerimak khabar berita dr si L..
tapi..
pada suatu hari tek...
bpk ku suh beli roti kat kede TAKA...
masa leka meli2 roti tek..terpandang ku sorang laki mcm kenal2 jak..
aih mcm kenal...desis atiku tek.. bukan makhluk tuhan paling seksi tok ka...
aih aih si L peduhal...
nya keja di TAKA
dup dap dup gik jantung ku...
aih urg berdebar2 tok bukan nama nya cinta ka...
aih bukan2 tok namanya takut...
ku nangga si L sengih2 nangga aku
mikin ngutikk perasaan ku...
last2 cepat2 kubayar roti n cashier ya berik baki duit syiling seringgit...

masa ku nak kuar balit nak ku diat si L dah sengih2 nunggu aku kat luar kedey...
aduhai cepat2 n selamba ku jalan...

baruk jak si L nak bukak mulut negur aku,...aku dah setanjung berekot terkedek2 kedak manok..
aku rasa kejawak upa aku berekot time ya...

then tiba2 duit syiling seringgit guguk dr tangan ku...berguling2 terperosok debah van TAKA...
berhenti seketika n terkesima aku time ya nangga duit syiling seringgit berguling2..
si L tek terkesima juak...
masing2 nangga duit syiling berguling and 
tanpa sedar..
mataku and matanya terpaut.....
chewah...
last2 cepat2 ku lari....
sejak dr ya aku xda jumpa si L gik mun x clap akulah...
selang beberapa hari... aku nerimak email dr si L...

email nya berbunyi ala2 mcm toklah...
dear siti,
duit syiling seringgit yang gugok debah van TAKA ya, L simpan bait2 tanda kenangan...
banyak benda nya nak beritahu dgn aku masa perisiwa kat bus stop ya tapi aku chow dengan kejam nya lalu sik terungkap....tapi papapun nya pesan suh aku jadi good n honest girl..heheh

panjang email si L ya maseh ku simpan sampe ke aritok
chewahh...

ok2 yalah ceritanya koh..cerita cinta monyet remaja zaman mensia marek...

heheh
aku tauk aku sangat kejam time ya..tpi susah aku nak jelasss kan..ku x pande bergerek n aku takut mun ada urg suka ngn aku..ya jaklah..heheh
Oklah tata take k...

8 comments:

AmirFX said...

Haihhh!! Sayang, mun nak ada k cita oowwhhh... Aaaa... Kmk dah meijin hepi ending tek... Olah balit cita kitak tok... haha...

RaMa-RaMa Fareeza said...

nepat olah balit...ya fact..hehhe
tapi kmk dah bertemu ngn ehem2 mek..then cita pertemuan dan terjadinya hubungan dgn ehem2 mek pun menarik juak..tapi inggalah kmk maok ngkah lam blog..kelak urg meluatt kelak...

Appy Fiza said...

hahahahaha polahla entri sal ptemuan ktk n can ktk now. polah cerpen bha. kamek sanggup maca :D

RaMa-RaMa Fareeza said...

hehe malu n ingga mek fiza..kelak lah mun dah ready...

Silent Whisper said...

hehe.. kiutnya siti.. sy suke entry kmu yg ni.. sweet sgt22..

RaMa-RaMa Fareeza said...

heheh tulah..hehe lucu kan

Emma Ruzaima said...

tetak sorang mek fariza..
bagus bah kitak molah novel bahasa sarawak.. lak mek meli k.. hehe..

RaMa-RaMa Fareeza said...

hahah ya kenak asah skill lok ma hehhe...