::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, September 7, 2011

::: Bekerja di Bulan Syawal :::

Salam bersiaran semua...
Alhamdulillah...maseh diberi kesempatan untuk berjumpa dengan suatu hari yang baru....
camne raya ktk org tek?
mudahan semuanya baik2 aja...
raya aku kali tok alhamdulillah...okay..meriah and kadang2 rasa sedeh and sunyik ckitt ...
mungkin sebab Mr. Meow ku maseh dalam keadaan bersedih hati.....jadi sedikit sebanyak aku pun terasa tempiasnya.....
Then kereta aku, Mr. Pika ya pande berolah indah....dugaan betol.....
tauk2nya tuan nya tok nok da taik lalat di kaki n kuat nyukat jeraya nak berjalan raya sehari2....terusnya ngeso olahnya...
tapi alhamdulillah dah okay dah mr. pika tek

kadang2 aku rasa kereta tok pande psycho juak aih....
bila dengan kita....pande berolah indah...mun nak diembak ngn Doktor mekanik adalah nya pande sehat....arum bulak xda berolah langsung....sihat n smooth jaknya....

Aritok ari ke2 di bulan Syawal aku dah start bekerja balit....
sayu indah rasa ninggal rumah setelah sekian lamak bercuti...
masuk2 jak opis memang xda suasana raya langsung...
cdak bekerja mcm xda tauk erti siang erti malam...bekerjaaaaaaaa ajak...
yalah perumpamaan n situasi opis ku...
terserempak dengn colleague kat ctok....biasa jak upa cdak nangga muka aku...
xda ucapan "Selamat Hari Raya...."
hehehe....pelik....
tapi yalah real situationnya.....
xdalah mengharap kan apa....tapi sedikit wish dr rakan sekerja utk dirikku -golongan minoriti yang menyambut raya  di opis tok......dpt juak nyuruh ati ku hepi ckit...hehhe

cheh...sapalah aku utk dijaga hati oleh org2 sekeliling yg bernama rakan sekerja....

dah x best merepak hal opis....

ha kat ctok aku maok share biskut peberet ku setiap kali raya.....
nyum nyum nyum nang nyaman sekali nong biskut tok.....
tapi x pernah gik try polah....

kelak mun ku rajin aku try polah....

x lain x bukan....bikut kesukaan ku...
Biskut Ice Nestum....
ouch...yummy yummy...




RESIPINYA:

BAHAN
250G MENTEGA
90G GULA HALUS
1 BIJI KUNING TELUR
80G TEPUNG JAGUNG
300G TEPUNG GANDUM
100G NESTUM (DIKISAR )
1 SUDU MAKAN VANILLA
PERISA COFFE UNTUK HIASAN
CARA MEMBUAT
PUKUL MENTEGA DAN GULA HINGGA KEMBANG, LEPAS ITU MASUKKAN KUNING TELUR, TEPUNG JAGUNG , TEPUNG GANDUM, NESTUM DAN VANILLA. GAUL RATA.
TOPPING (MERINGUE)
1 sudu makan meringue powder
6 sudu makan gula icing
¼ cawan air
1 sudu makan tepung jagung
CARA MEMBUAT
PUKUL meringue powder dan air hingga kembang ,lepas itu  masukkan gula icing dan pukul hingga kembang , akhir sekali masukkan tepung jagung.
Source: http://dcd79andhobbies.blogspot.com

So apa biskut peberet tak org ? :)
oklah tata n take k....
lunch time.....

No comments: