::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Thursday, July 21, 2011

::: Kejonjet :::

Menurut kamus pemikiran aku...
kejonjet bermaksud kejeron ataupun kenjar ataupun ngegeh....
hehe tapi bukan benda ya aku nak citakan sebenarnya...
tapi aku nak cerita pasal Mr. Meow ku yang salu suh aku asa mencik ngnnya...
tapi mencik2 sayanglah....

maok tauk apa benda  ya...
jum aku ungkaikan satu persatu kes nya:

KES 1
Mr. Meow: aritok makan sama aa...lak mek ambik ktk kat opis....
Aku: OK..ktk ambik mek k..mek tunggu...
15 MENET SEBELUM LUNCH HOUR

Aku: Mun ktk dah sampe opis ktk msg mek aa
Mr. Meow: Haaaa
Aku: Haaaa apa?...nak ka ktk madah nak ambik mek kat opis..ta makan sama ritok...(*aku mula nak mohanjedaro)
Mr. Meow: sori2 kmk mena2 lupak aie...sori aa...kelak jak kta makan sama....
Aku: klah xpalah...
LUNCH HOUR PUN TIBA

masa aku turun nak pergi ke arah keta....tiba2 jak ku diat ada keta itam memblock keta aku....
rupanya Mr. Meow tengah kekek tetak nangga aku.....

*mencikkk eh...
Mr. Meow: saja jak kmk tek....kmk nak nangga jungur panajng dapat nyangkut hanger bah....(*tetak kekek agik, aku pun tetak juak...nasib aku x pande glak merajuk....ingga bah nyawa)

KES 2
Aku: uit uit teman mek mkn KFC...asa nak makn popcorn chicken eh...
Mr. Meow: Ok ta makan kat KFC, Wisma Wan lah owh lak mek ambik ktk
DEKAT DEKAT NAK LUNCH

Mr. Meow: leh x ktk drive dirikpun gi Wisma Wan lak ta jumpa sia....
Aku: Ok (*dah start mohanjedaro)

LUNCH PUN TIBA
masa aku turun nak pergi ke arah keta....tiba2 jak ku diat ada agik keta itam memblock keta aku....
pikir tek Mr. Meow agik peduhal bukan.....

tiba2 aku terpandang ada sebuah keta itam main2 api kat aku ...
huh x lain x bukan Mr. Meow....terkekek2nya tetak nangga aku dari jauh sambil nya nutup mukanya tanda nya bersalah....

Mr. Meow: nak manas lah nya tek....
Aku: bencikkkk


KES 3

Aku: ingatkan kmk meli  colgate aaa....
Kinek-kinek ya juak...
Mr. Meow: oi oi beli colgate...udah mek ingatkan ktk boh nerepak pastok mun lupak....

huhu Geram jak..

yalah antara kes2 ngasak ati yang salu dipolah mr. meow ngn aku...tp nektok aku dah tauk mena....x tertipu lagik...ku balas ku balit....
hehehe

Klah tata n take...
happy working...

7 comments:

*Vivilicious* said...

haha luput2 mek maca za..kes 3 ya slalu deng kmk polah..disuruh ingtkn kemudian..kinek2 nya madah.. sweet..n kejonjet? haha

eida said...

erah nang dkya..haha..suka buat org dkya..ahahah

RaMa-RaMa Fareeza said...

vivi: hehe mr meow nang salu molah mek kedak ya kadang2 kmk xpat nak detect hehe sebab bunyi nya seyes tp kmk x maok tertipu gik hehe

RaMa-RaMa Fareeza said...

vivi: hehe mr meow nang salu molah mek kedak ya kadang2 kmk xpat nak detect hehe sebab bunyi nya seyes tp kmk x maok tertipu gik hehe

RaMa-RaMa Fareeza said...

eida: kan owh hehe mesti nya salu polah ngn tak org juak kedak ya..hehe

AmirFX said...

Kamek... kamek... kamek... kamek.. kamek budak baik... haha...

RaMa-RaMa Fareeza said...

Amir: mena ka mena ka mena ka....heheh ntah2 ktk spesis kedak mr meow kmk juak hehe...