::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Monday, March 11, 2013

::: Emosi Wanita :::

Hi & Selamat Hari Isnin,

Sejak akhir-akhir tok emosi aku kurang stabil. Aku asa silap aku juak sebab terlalu memikirkan sesuatu yang belum pasti jadinya. Bila terlalu berfikir, benda yang membingungkan terkesan di jiwa and jadilah stress.

Apa yang aku risaukan??? Macam-macam.

1. Kerja: Aku paling takut dengan unknown things. Aku takut akan pandangan orang. Aku takut dengan komentar orang tentang dirik ku. Aku terlalu berhati-hati and mahukan yang perfecto sahaja dalam melakukan kerja. Aku takut akan expectation orang terhadap diriku. Aku takut akan kemampuan aku yang x mampu untuk mencapai apa orang expect.


Solutionnya: Aku harus Keep Calm, Berdoa, Istiqomah & Tawakal. Yess!!! Ya jak aku perlu lakukan. Kadang-kadang aku leka and lupak tentang sentence tok "kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan". So apa yang aku harus polah kinek tok is, cuba lakukan yang terbaik walaupun kita bukan yang terbaik. Doa adalah suatu kekuatan. Mesti yakin pada Allah.

2. Kahwin: Sejak akhir-akhir tok, macam-macam jak aku pikir. Aku pande takut nak kahwin. Aku x pande masak. Ilmu rumah tangga pun masih kurang. Dapat ka aku adapt dengan new environment kelak. Camne Hari Raya ku kelak. Aku fikir tentang keluarga ku juak. Kewangan aku lepas berkahwin macam ne. Macam-macam....Sampe takat aku rasakan susahnya kelak aku nak sesuaikan dirik....Tapi aku tauk tok mainan "orang ketiga". Biasalah, orang ketiga sik suka kita menjalankan ibadah perkahwinan, so sukalah nya membisik-bisikkan rasa was-was, rasa bingung & rasa marah & even rasa buruk sangka pada Allah. Astagafihullah.

Solutionnya: Aku perlu lebih mendekatkan diri dengan Allah & stay positive. Xda cara lain melain kan, teruskan usaha, doa dan tawakal. Mesti bersangka baik pada Allah.


Doakan aku ya. Okay tata & take care.

-RamaRamaFareeza-

2 comments:

[tErOmPaH bIrU] said...

think positive jak :D
InShaaAllah dipermudahkan apa yang dirancang..

RaMa-RaMa Fareeza said...

yalah.Amin insyaAllah. Thankx Terompah biru :)