::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, March 19, 2013

::: Rindu :::

Hi Semua,

Iyerrr aku rindu...Rindu dengan apa??? Rindu dengan tempat kerja lamak ku.
Benalah pepatah dahulu mengatakan, "kadang-kadang benda yang kita benci, akan menjadi sesuatu yang paling kita rindui".

Yes. Nang bena aku rindu dengan pekerjaan lamak ku yang salu menjadi keluh kesah and mengganggu emosi ku sepanjang zaman.

Tapi itu sekadar rindu sahaja. Sik salahkan.

Rindu dengan kebingungan bila terdengar bunyi telefon berbunyi. Rindu nak berolah-rolah dengan kawan-kawan kat sia. Rindu dengan pekerjaan yang lebih sistematik walopun leceh kat sia. Rindu nak travelling. Rindu kepak sampe leput bila terpaksa travelling day trip then esok terus pergi kerja agik...Rindu my workstation

Kinek tok, aku blur, tapi aku redah ajak. Kat ctok sik sistematik.mungkin terlalu banyak bos so situasi perkejaan ya menjadi clash. Tapi aku x maok bingung part ya. Aku just maok siapkan apa yang dah diamanahkan dengan aku.

Kat unit tempat aku bekerja tok aku seorang jak perempuan. Kadang2 aku perasan orang2 di unit aku tok nangga aku semacam jak. Maybe cdak diat aku macam "rajin & tekun bekerja kali" jadi cdak x biasa nangga pemandangan ya...(yer muji dirik rajin tek)..

Lepas ya cdak suka berloya-loya seolah-olah sedang mengumpat (mengumpat aku ka) tapi dalam bahasa yang aku kurang faham lah (Cdak cenel Wah Lah Toi and aku cenel Astro Ria)...

Workstation aku nang x berapa nak selesa and open..jadi cdak dapat tangga apa aku polah...Lebih aku asa terkesima, ada officer yang duduk belakang aku sesuaka hati nya nangga apa yang aku tulis dekat notebook ku tanpa aku sedar. contohnya bila aku gi jamban atau keluar sekejap.Camne aku tauk??? sebab lepas ya nya terus agak aku komen apa yang aku tulis...Yang herannya, bila aku tanyak soalan nya padah dengan aku, pandai2lah awak komen untuk report ya....haih terkesima aku...

Sesungguhnya, aku dapat simpulkan perkongsian ilmu agak limited kat ctok....Tok suh aku semakin rindu dengan tempat kerja lamak aku....Tapi xpalah.

Aku mesti redha and bersyukur. Perjuangan dalam berkerja mesti diteruskan. I know i can do it. InsyaAllah & Amin.

-RamaRamaFareeza-

No comments: