::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Thursday, July 25, 2013

::: Cherry Berry :::



Yesterday was a lazy day for me...
Seriously....

Seperti biasa after bersahur with husband, aku pun bersiap-siap mandik, sembahyang subuh than pooopppp tido balit (*jangn tiru macam saya)...

Dah set awal-awal jam pukul 7 am bangun agik siap-siap gi kerja....

Alkisahnya, bila alarm dah berbunyi, tiba-tiba perasaan malas nak pergi kerja ya amat meluap-luap. Tanpa melengahkan masa, aku pun decided no wanna go to work...hahahha (*tetak penjahat)...

But yet still need to wake up my husband...aku pun kejutkan nya....ooo deng go deng pergi 'sekolah' oi...dah akher dah ya...

Husband ku pun heranlah sebb selalunya aku dah siap-siap kemas baruk kejutkannya. Nya pun soal aku balit. Ktk sik pergi 'sekolah' ka?

At that time aku asa nak tetak...aku pun terus jak padahnya aku 'cirit birit' cepat aku bungkas bangun dari katil pura-pura sakit perut pergi jamban tanpa nangga muka husband ku. Aku takut nya diat aku tersengeh-sengeh kedak Nobita..hahha (*tedah nobita)...

Tapi aku x cukup licik, husband ku dapat menghidu hidden agenda aku ya...nya tunggu depan pintu jamban...hahahah...

Bila aku kuar dari jamban dengan muka pura-pura sakit perut, terus nya madah apa mcm bulak jak..benar nak ka cirit birit....hahahahah...ngakuklah saya tek....

Cek-cek nya diat aku cuti sakit 'cirit-birit', nya pun decide 'cirit birit' juak...
so sama-samalah mek duak sik ke 'sekolah' ari marek...

owh semangat kerja cepatlah datang....

2 comments:

mr_abs said...

Best na dapat polah cuti dikpunnn :p

RaMa-RaMa Fareeza said...

hahaha kmk nang selalu n mudah2 mr abs hahha..