::: RERAMA'S NOVEL GALLERY :::

Shelfari: Book reviews on your book blog

::: MY CHENTA - CHENTI :::

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, September 15, 2009

:::NgantoRk + Aura Raya + Mood Raya + Cuti Raya:::

Huhu..a'kum n hello kawan2...
tauk x x lmk gik raya(4 hari gik)...aku tok maseh bekerja juak dgn tekun tp sebenarnya sedang terketek2 hehhe..matilah mun sepet tauk hahha..tandah nya sia...ne gaya urg dah rasa aura raya bah..hikhik..esok ku dah start cuti dah...then balit kereja 30 ari bulan lak..wah best2 2 minggu ku cuti...toklah reward yg dpt ku berik ngn dirikpun...nang ku aim nak cuti panjng k ari raya..gigih jak aku save aku pun annual leave tok...mun ku asa mls nak kereja sak ku cokot x pake annual leave ku..biar ku berlakon sakit k ngambik sick leave dr doktor drpd ku ngaben annual leave ku..heheh keji x?...jangn tiru mcm aku k...hikhik...tapi da time ku sakit bena2 lah...yg lain sick leave wek wek  jak..hehhe
bah2 camne persiapan raya tek?...aku baju raya dah da..kasut raya jak ku x beli pake yg lmk jaklh..xmok membazir..biskut n kuih segala ku lom polah gik tp maybe n wajib membeli juak biskut n kuih tunjuk..hehe....umah dah kemas ckit2...yah..ok juak asa ku.. x lelah glak persiapan raya thn tok..hehe...
 


huhu...tp aku nang dah xpat fokus kereja gik dah time tok..eksen2 jak terketek2 padahal page sama jak nok ditelungakku..hehhe x saba ku nak abiskan aritok...gikpun nyuruh teruja juak ptg tok da majlis bukak posa anjuran komponi ku yang kesian tok ngn dak gov officer...kat 4 point by sheraton hotel...ermm tauk jak cdak sepet tok polah cmya ada ginjal di sebalik usus...paham2 jaklah cdak..mcmlah ku xda dengr daknya berbisit2 sesama sendirik pasal majlis tok..daknya bknnya posa pun..tang ada nak molah sungke indah..then ku diwajibkan pegi dah ku sorang jak posa...

aih dah2 asta bele2 tebik posa ku nganok urg jak eh...sepet lah tok pun hal...ahh aku x duli pasal ya..janji ritok ku dpt mkn free..hehe...
bah2 sebenanrnya ku bok jak balit dr kl...soping kata dirik tek..tp sikdalah soping ne..beli benda ikut kemampuan jak..but tp tauk2 jaklah ompuan tok mun dah berbeli barang ada jak yg terbabas...mun KLCC ya dpt diangkut nang diangkut bak balit kch.....tp pas balit dr KL ya tek..ku mala terkenang ngn mamat pakistan kat tmpat ku beli kain kat jalan TAR (eppp jangn pikir bukan2, xda papapun...)...aku sempat interbiu nya..nya madah dah 7 thn dah nya kerja di malaysia tok...sepanjang ya nya x pernah gik balit pakistan...dr aik mukanya mcm ku nmpk bah muka homesick..tedah juak ku nangganya..dahlah nya kerja kat tmpt ya dr pg sampe ke mlm...aduh tahannya..namalah urg carik rezeki..then jalan2 kat cnun mcm2 jak rupa org mintak sedekah ku temu ku...kesian nang kesian tp palah mampu aku nak nolong nya..tp ku sempat doa dlm ati ku semoga cdak2 tok dimurah rezeki jak supaya dpt ngubah nasib cdak....
2 kali raya

2 kali raya tok dah ku asa ada perubahan dlm dirik ku...mungkin aku dah bekerja dah tauk susah nya carik duit kali (dah matured kali owh)...mun zaman dolok2 raya nak...aku kedak apa jak..wajib ada baju baru..n nok paling wajib kasut baru k raya...mun dapat semua jak baru... keji x ...dahlah time ya mun nak papa mintak duit ngn mak bapak...dahlah ya x mikir gik ya ada duit ka cdak tok...
ya time yalah..but nektok..dah ku kerja n rasa megang duit dirikpun..bok ku tauk chemm ni perit urg carik duit..ya pun ku mala ngerepak2 kadang2..tp bila ku kenag2 balit da urg lebeh susah gik dr kita...nang bersyukur gilak2 aku...dah ku xmok cokot2 ngrepak2 gik...

ku harap raya yg x lamak gik tok meriah, penuh keberkatan & kesyukuran..AMIN...
aih insaf... hehe oklah tata..worldpeace..majulh sukn utk negra n jangn bunuh rama2..  

No comments: